Tuesday, November 29, 2011

Sharing is caring

salam..
huhu tetiba ja syura kuarkan entry yang langsung tak berkaitan dengan kek..
tapi kat sini syura nak syer ..
masih ramai di luar sana yang tidak menyedari akan keperluan memiliki perlindugan diri...

so....

Beringat sebelum kena..
Tahukan anda..
Sekirannya anda tidak memiliki insuran seperti anda memandu tidak memakai tali pinggang (tapi skrg byk kereta dah bgi warning sekiranya tidak memakai tali pinggang kelidar)
Semuanya sukar dijangka..
Anda bernasib baik…. Tak pakai pun tak pa.. still selamat ke destinasi..
Tapi bila anda kurang bernasib baik…silap hari bulan…anda kena saman..
Masa ni bukan main marah anda dekat polis..sbb suka2 di aja saman anda kan…
Nak tak nak anda kena bayar jugak .. selesai masalah…kalau byk duit tak pa.. kalau kurang.. terpaksa kuarkan duit tabung….atau guna mana-mana dana yang anda ada…
Tapi mcm mana kalau anda kemalangan… cedera…hilang upaya…. Masa tu anda pakai 10 tali pinggang keledar di badan pun tak mampu mengubahkan nya..

Renung renungkan lah….



untuk maklumat lanjut boleh hubungi syura~

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...